برگزاری کارگاه های مجازی توسط گروه ریاضی دانشگاه فرهنگیان اصفهان
کارگاه چالشهای آموزش آمار در دبیرستان و دانشگاه :
در این کارگاه دو ساعته در 19 بهمن 1401 ، اخلاق و مهارت مدرس در روش تدریس آمار و ریاضی تحلیل شد.
رویکردهای نوین آموزش و ارزیابی ریاضی و آمار و آسیبشناختی تدریس و یادگیری ، ناهنجاریهای آموزش ریاضی و آمار ایجاد شده توسط معلم ، بررسی مشکلات آموزش آمار در دانشگاه، و استفاده از تجربیات معلمان عزیز برای رفع مشکلات آموزشی دروس آمار در دبیرستان استفاده شد.
کارگاه آموزش مجازی یا حضوری؟ (با تأکید بر آموزش ریاضی و آمار)
این کارگاه به مدت 2 ساعت در تاریخ 20 بهمن 1401 برگزار شد. پس از معرفی انواع آموزش مجازی شامل آموزش همزمان و ناهمزمان، نقشهای مدرسان آنلاین ارائه شد. سپس به ذکر منابع دیجیتال و فناوری برای توسعه روش یادگیری الکترونیکی اشاره شد. مزایا و معایب آموزش مجازی مورد تحلیل قرار گرفت و در پایان برای بهبود زیرساختهای فناوری اطلاعات به منظور بهینه کردن آموزش مجازی و کاستن شکافهای دیجیتالی پیشنهادهایی ارائه شد.
مقدمهای بر پژوهش (با تأکید بر پژوهش در ریاضی و آمار)
این کارگاه به مدت 2 ساعت در تاریخ 21 بهمن 1401 برگزار شد. مخاطبان مهمانانی شامل معلمان شهر کاشان و اصفهان و برخی شهرستانهای دیگر استان اصفهان، همچنین استادان و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان و کاشان و جمعی از دانشجویان دانشگاه کاشان بودند. در این کارگاه بعد از تعریف مفاهیم اولیه پژوهش نظیر علم، نشریه، پیاپند، مجله، مقاله علمی، مقاله پژوهشی، مقاله ترویجی، مقاله مروری، به ذکر طبقهبندی مجلات بینالمللی بر اساس اعتبار پرداخته شد. سپس نشریات علمی وزارت علوم معرفی شدند. در قسمت دوم سخنرانی مراحل نوشتن یک مقاله پژوهشی (با تأکید بر پژوهش در ریاضی و آمار) و ساختارهای آن مورد بررسی قرار گرفت. چند توصیه آماری برای نوشتن مقالاتی که با داده سر و کار دارند بیان شد. اخلاق پژوهش (به ویژه اخلاق پژوهش در آمار) و اصطلاحات رایج در مقالهنویسی معرفی شدند. سایتهای مفیدی برای نگارش به زبان فارسی و انگلیسی و همینطور پایگاههای اطلاعاتی و مفاهیم متناظر با پژوهش ارائه شد.